نوشته شده توسط : باس درایور

بالانس تایر چیست؟ و آیا لاستیک های شما نامتعادل هستند؟ در ادامه بخوانید تا بدانید

این اصطلاح به چه معناست، چرا لاستیک ها به بالانس نیاز دارند و نشانه هایی که ممکن است مشکل تعادل داشته باشید.

 

بالانس تایر چیست؟

بالانس تایر - که به آن بالانس چرخ نیز می گویند - توزیع ناهموار وزن روی چرخ ها را

برطرف می کند. چرخ هایی که متعادل نیستند می توانند باعث لرزش، سایش بیش

از حد لاستیک، آسیب به سیستم تعلیق و سایر مشکلات شوند.

خرید لوازم یدکی کامیون را از تهران یکتا تجربه کنید.

 

در طول یک سرویس تعادل لاستیک، یک تکنسین آموزش دیده مجموعه چرخ و لاستیک

شما را روی یک ماشین بالانس تایر سوار می کند. دستگاه برای تعیین میزان عدم تعادل،

مجموعه چرخ و لاستیک را می چرخاند. با استفاده از این اطلاعات، تکنسین می‌تواند

وزنه‌های صحیح چرخ را برای تعادل مناسب چرخ و لاستیک نصب کند.

 

اغلب، تعادل و تراز چرخ ها در طول یک بازدید اتفاق می افتد، اما آنها خدمات یکسانی

نیستند. تراز به تنظیم زاویه فرمان و تعلیق وسیله نقلیه شما اشاره دارد. این شامل

بالانس کردن لاستیک ها یا چرخ ها نیست.

 

چرا لاستیک ها به بالانس نیاز دارند؟

مطمئناً تعادل لاستیک مهم به نظر می رسد، اما چرا واقعاً به این سرویس برای وسیله

نقلیه خود نیاز دارید؟ بالانس مناسب لاستیک‌های شما ممکن است مزایای مختلفی از جمله

 

: سواری نرم تر

ساییدگی و پارگی کمتر روی لاستیک ها

فشار کمتری روی پیشرانه

مسافت پیموده شده بنزین بهتر

صدا و لرزش کمتر

چگونه لاستیک ها از تعادل خارج می شوند؟

علت نامتعادل شدن لاستیک ها چیست؟ فرسودگی نایکنواخت لاستیک یا کاهش وزن
چرخ پس از ضربه اغلب شایع ترین مقصر هستند. همچنین، اگر ماشین خود را برای مدت
طولانی بدون حرکت آن را پارک کنید، ممکن است لکه‌های صافی روی صفحه تماس آج
ظاهر شود که منجر به لرزش در سرعت جاده شود.
 
نشانه هایی که نشان می دهد نیاز دارید تایرهایتان متعادل باشد
اگر لاستیک ها به طور ناهموار فرسوده شده اند، ممکن است نشانه آن باشد که لاستیک 
های شما باید بالانس باشند. در صورت مشاهده لرزش در فرمان، تخته کف یا صندلی، ممکن است همین امر صادق باشد.
 
جایی که ماشین شما می لرزد می تواند به شما بگوید که آیا چرخ های جلو یا عقب باید
متعادل باشند. اگر فرمان در حال لرزش باشد، لاستیک های جلوی شما ممکن است مقصر
باشند. اما اگر در صندلی‌ها لرزش احساس می‌کنید، احتمالاً لاستیک‌های عقب باید متعادل
باشند. عوامل دیگری نیز ممکن است منجر به لرزش شوند. اگر هر یک از علائم بالا را مشاهده
کردید، بهتر است وسیله نقلیه خود را توسط یک تکنسین متخصص بررسی کنید.
 
چه زمانی باید لاستیک های خود را بالانس کنید؟
اگر علائمی را مشاهده کردید که نشان می دهد لاستیک های خود باید بالانس شوند، قطعاً باید
یک قرار ملاقات بگذارید تا وضعیت توسط یک تکنسین آموزش دیده بررسی شود. اما به طور کلی، شما
باید لاستیک های خودروی خود را هر 5000 تا 6000 مایل بچرخانید و بالانس کنید یا طبق توصیه سازنده.
زمان های دیگر برای بالانس کردن لاستیک ها عبارتند از:
 
در طول سرویس چرخش لاستیک
در طول خدمات تعمیر لاستیک پنچر شده
در طول بازدیدهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده منظم
چه مدت می توانید با لاستیک های نامتعادل رانندگی کنید؟
به محض اینکه متوجه لرزش شدید، باید وسیله نقلیه خود را بررسی کنید. متأسفانه لاستیک های نامتعادل
خود به خود درست نمی شوند. یک تکنسین آموزش دیده باید مشکل را حل کند.


:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باس درایور

فیلتر روغن خودرو دو کار مهم انجام می دهد: فیلتر ضایعات و نگهداری روغن در مکان مناسب و در زمان مناسب.

موتور شما بدون روغن موتور تمیز نمی تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد

و روغن موتور شما نمی تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد مگر اینکه

فیلتر روغن کار خود را انجام دهد. اما آیا می دانید یک فیلتر روغن در واقع چگونه کار می کند؟

تهران یکتا علاوه بر تامین قطعات یدکی کامیون و اتوبوس، فن موتور ماشین سنگین را نیز عرضه می کند.

رانندگی با فیلتر روغن کثیف می تواند به موتور ماشین شما آسیب برساند

یا آن را خراب کند. دانستن اینکه فیلتر روغن شما چیست و چگونه کار می کند

می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که زمان تعویض فیلتر روغن فرا رسیده

است. از هم تیمی های ما در زیر بشنوید و برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

 

 

ضایعات را فیلتر می کند.

اگر روغن موتور رگ حیاتی موتور شماست، پس فیلتر روغن مانند کلیه هاست!

در بدن شما، کلیه‌ها مواد زائد را فیلتر می‌کنند

و مایعات اضافی را از بدن خارج می‌کنند تا همه چیز سالم و خوش صدا باشد.

 

فیلتر روغن ماشین شما زباله ها را نیز حذف می کند. زباله های مضر، کثیفی

و قطعات فلزی را در روغن موتور شما جمع آوری می کند تا موتور ماشین شما به خوبی کار کند.

 

بدون فیلتر روغن، ذرات مضر می توانند وارد روغن موتور شما شده و به موتور

آسیب برسانند. فیلتر کردن زباله ها به این معنی است که روغن موتور شما تمیزتر

و طولانی تر می ماند. روغن تمیزتر به معنای عملکرد بهتر موتور است.

 

نفت را در جایی که باید باشد نگه می دارد.

فیلتر روغن شما فقط زباله ها را فیلتر نمی کند. بسیاری از قطعات آن با هم کار

می کنند تا روغن را تمیز کرده و در زمان مناسب در مکان مناسب نگه دارند.

 

Tapping Plate: روغن از طریق صفحه ضربه ای وارد فیلتر روغن می شود و از آن

خارج می شود که شبیه یک سوراخ مرکزی است که توسط سوراخ های کوچکتر

احاطه شده است. روغن موتور از سوراخ‌های کوچک‌تر، از مواد فیلتر عبور می‌کند

و سپس از طریق سوراخ مرکزی به سمت موتور شما جریان می‌یابد.

مواد فیلتر: این فیلتر از شبکه ای از الیاف مصنوعی ساخته شده است که به عنوان

یک غربال برای گرفتن شن و ماسه در روغن موتور عمل می کند. این مواد به صورت

چین‌دار تا می‌شوند تا سطح بیشتری ایجاد شود.

سوپاپ عقب ضد تخلیه: زمانی که وسیله نقلیه شما کار نمی کند، این سوپاپ

بسته می شود تا روغن از موتور به داخل فیلتر روغن برگردد.

شیر تسکین دهنده: هنگامی که هوا سرد است، روغن موتور غلیظ می شود و برای

حرکت در فیلتر تلاش می کند. شیر تسکین مقدار کمی روغن موتور فیلتر نشده را

تخلیه می کند تا موتور شما را تا زمانی که گرم شود تقویت کند.

دیسک های انتهایی: دو دیسک انتهایی در دو طرف فیلتر روغن، ساخته شده از فلز

یا فیبر، از عبور روغن بدون فیلتر به موتور شما جلوگیری می کند.

 

البته لازم نیست همه این قسمت ها را به خاطر بسپارید، اما دانستن اینکه چگونه 
همه آنها با هم کار می کنند می تواند به شما کمک کند تا بفهمید تعویض فیلتر روغن چقدر اهمیت دارد.
 
باید به طور منظم تعویض شود.
زمانی که شما 3000 مایل رانندگی می کنید - فاصله ای که معمولاً برای تعویض 
روغن توصیه می شود - روغن شما 12000 بار از فیلتر روغن عبور کرده است!
 
مانند سایر قطعات خودرو، فیلتر کثیف می شود و با ساییدگی و پارگی منظم، عملکرد
کمتری دارد. بسیاری از سازندگان توصیه می کنند که هر بار که تعویض روغن می کنید،
فیلتر روغن خود را تعویض کنید، اما برای توصیه های خاص، دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.
 
یک نظرسنجی توسط شورای مراقبت از خودرو نشان داد که از هر چهار خودرو، یکی
دارای روغن موتور پایین یا روغن موتور کثیف است. اگر خودروی شما یکی از آنهاست
، ممکن است در اوج عملکرد کار نکند، تا حدی به این دلیل که فیلتر روغن شما نیاز به تعویض دارد.
 
علائمی که نشان می دهد روغن و فیلتر روغن شما نیاز به تعویض دارند می تواند شامل موارد زیر باشد:
 
مشکلات شتاب
صداهای فلزی زیر کاپوت
فشار کم روغن
تغییر رنگ اگزوز
مراقبت کامل خودرو FIRESTONE می تواند کمک کند.
خوشبختانه، هر سرویس تعویض روغن در Firestone Complete Auto Care شامل تعویض فیلتر روغن است.
 
یکی از تکنسین های ماهر آموزش دیده ما روغن ماشین شما را تعویض می کند، فیلتر 
روغن کارکرده ماشین شما را تعویض و بازیافت می کند، یک بازرسی جامع 19 نقطه ای
انجام می دهد و سایر مایعات ضروری ماشین شما را پر می کند.
 
امروز برای تعویض روغن در Firestone Complete Auto Care محلی خود برنامه ریزی کنید
و با اطمینان خاطر رانندگی کنید و بدانید که کار اولین بار درست انجام شده است. وعده
سه‌گانه ما از هر کاری که انجام می‌دهیم پشتیبانی می‌کند، به این معنی که درست است،
قیمت مناسب، درست به موقع است.
اگر برای تعویض روغن خود خیلی صبر کنید چه اتفاقی می افتد؟ چقدر بد می تونه بشه؟
همه ما در این موقعیت بوده ایم. زندگی ادامه دارد و راه خودش را طی میکند. شما تحت
فشار خواسته های کاری، تعهدات خانوادگی و طوفانی از کارهای کوچک هستید. یک روز،
در ترافیک ساعت شلوغ، متوجه آن برچسب یادآوری در گوشه شیشه جلوی خود می شوید.
 
شما برای تعویض روغن عقب افتاده اید.
 
این یکی دیگر از وظایف در لیست کارهای طولانی شماست. شما خود را متقاعد می کنید 
که آن را فشار دهید. تا هفته آینده، شاید ماه آینده، هر زمان که زندگی قابل کنترل تر است،
صبر کنید. به علاوه، آیا واقعاً روغن باید هر 3000 مایل تعویض شود؟ به تعویق انداختن آن
نمی تواند آسیب زیادی ایجاد کند. درست؟
 
اشتباه.
 
روغن مایه حیات وسیله نقلیه شماست. تمام قطعات متحرک موتور ماشین شما را که
به دقت مهندسی شده اند، روغن کاری و محافظت می کند. تعویض آن در فواصل زمانی
منظم یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای به دست آوردن قابلیت اطمینان و حداکثر
کارایی از وسیله نقلیه ای است که برای ادامه زندگی به آن تکیه می کنید.
 
اگر روغن شما تعویض نشود ممکن است اتفاقات بدی بیفتد. موارد زیر تنها چند مورد از 
راه‌هایی است که به تعویق انداختن یا نادیده گرفتن تعویض روغن می‌تواند برای شما زمان و هزینه داشته باشد.
 
گارانتی خودرو باطل
یکی از بهترین مزیت های خرید خودروی جدید، آرامش خاطر همراه با گارانتی است. با این 
حال، عدم انجام سرویس خودروی شما بر اساس مشخصات کارخانه می تواند گارانتی را باطل و بی اعتبار کند.
 
تکنسین‌های روغن ما در Firestone Complete Auto Care اطمینان حاصل می‌کنند که خودروی
شما با روغن تایید شده توسط سازنده سرویس می‌شود و خودروی شما در حال خروش و ضمانت
آن دست نخورده باقی می‌ماند. در صورت نیاز به ارائه اسناد در نمایندگی، ما سوابق دقیقی از تاریخچه تعمیر و نگهداری شما نگهداری می کنیم.
 
عملکرد ضعیف موتور
روغن همراه با روغن کاری، موتور خودروی شما را نیز تمیز نگه می دارد. مواد شوینده، پراکنده‌کننده‌ها 
و سایر افزودنی‌ها کثیفی‌ها و زباله‌ها را به داخل فیلتر سوخت منتقل می‌کنند – فیلتری که در
هنگام تعویض روغن تعویض می‌شود. هنگامی که فیلتر شما مسدود می شود، تمام این کثیفی
مجبور به گردش مجدد در موتور می شود.
 
روغن صاف و تمیز به تدریج به لجن کثیف تبدیل می شود. قطعات متحرک موتور شما باید با این
لجن مبارزه کنند و آن را مجبور به کار سخت‌تر کنند. ماشین شما ممکن است ضربه و گشتاور
کمتری داشته باشد. و هر چه موتور شما سخت‌تر کار کند، گاز بیشتری می‌چرخاند. این بدان
معناست که می‌توانید بیشتر اوقات در پمپ توقف کنید تا پولی را که به سختی به دست آورده‌اید بگذرانید.
 
خرابی کامل موتور
به اندازه کافی بدون تعویض روغن کار کنید و در نهایت ممکن است به قیمت خودروی شما تمام 
شود. هنگامی که روغن موتور به لجن تبدیل می شود، دیگر گرما را از موتور نمی گیرد. موتور
ممکن است بیش از حد گرم شود و یا یک واشر منفجر شود یا منفجر شود.
اگزوز سفید شیری یک واشر سر دمیده شما را مستقیماً به کنار جاده وادار می کند. تعمیر واشر 
سر منفجر شده می تواند تعمیری پرهزینه باشد، تعمیری که بسته به سن و ارزش خودروی
شما ممکن است منطقی نباشد. ممکن است خود را در نمایندگی بیابید و با سردردهای
فروشندگان و افراد مالی دست و پنجه نرم کنید.
 
اگر گرما باعث وزش واشر نشود، باعث تاب برداشتن قطعات در موتور شما می شود. با خنثی 
شدن کیفیت روانکاری روغن، فلز در برابر فلز آسیاب می شود. موتور توقیف خواهد شد. هیچ راه
حلی برای این وجود ندارد. یک موتور توقیف شده معمولاً باید تعویض شود و تصور اینکه چقدر
هزینه دارد سخت نیست. باز هم، چنین هزینه ای برای تعمیر می تواند شما را به شدت به
خرید یک ماشین جدید نزدیک کند.
 
همه این مشکلات - ضمانت‌های باطل، عملکرد ضعیف، کاهش مصرف سوخت و موتورهای
توقیف شده - برای زمان و پول شما بسیار سخت‌تر از زمان‌بندی تعویض روغن در Firestone Complete
Auto Care است. تکنسین‌های ما از خط روغن‌های موتور Pennzoil Platinum استفاده می‌کنند
که پیستون‌های تمیزتر، مصرف سوخت و قدرت اسب بخار بهتر، حفاظت از سایش بی‌نظیر و
عملکرد عالی در دمای شدید را برای خودرو شما فراهم می‌کنند.
 
یک اونس پیشگیری - یا پنج تا شش لیتر روغن موتور - ارزش یک پوند درمان را دارد. آخرین
کوپن های تعویض روغن ما را بررسی کنید و امروز برای تعویض سریع روغن به آنجا بروید.
ما مطمئن می شویم که قهوه تازه است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باس درایور

دیفرانسیل زیاد شبیه قطعه ماشین نیست، اما ماشین شما یکی دارد و بسیار مهم است!

در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که باید در مورد آن بدانید:

 

دیفرانسیل قدرت را به چرخ ها تقسیم می کند. چرخ‌های ماشین باید با سرعت‌ها یا فواصل

مختلف به‌طور منظم بچرخند، مخصوصاً هنگام چرخش. به عنوان مثال، وقتی به چپ می‌پیچید،

چرخ سمت راست باید کمی سریع‌تر بچرخد، زیرا کمی دورتر از چرخ چپ فاصله دارد. به همین دلیل

است که به آن "دیفرانسیل" می گویند. خودروهای 2 چرخ متحرک دارای این قسمت در جلو و

خودروهای 4 چرخ متحرک دارای یکی در دو طرف هستند.

برای خرید لوازم یدکی کامیون و لوازم برقی اتوبوس به تهران یکتا مراجعه کنید.

 

 

چه زمانی دیفرانسیل نیاز به تعمیر دارد؟

خودروهای با مسافت پیموده شده بیشتر به تعمیرات دیفرانسیل نیاز دارند. مراقب این علائم

باشید که نشان می دهد شما ممکن است به کار نیاز داشته باشد:

 

صدای سوت روی محور یا نزدیک آن. (معمولا یکی از اولین نشانه های یک مشکل است.)

صدای تق تق در نزدیکی محور هنگام شتاب گیری یا سواحل. (این با گذشت زمان بدتر می شود.)

احساس کشش در ماشین هنگام سوار شدن به دریا.

این علائم را نادیده نگیرید و وسیله نقلیه خود را چک کنید. از خرابی در جاده و تعمیرات بالقوه

گران‌تر اکسل یا گیربکس در امان خواهید بود.

 

دیفرانسیل چگونه تعمیر می شود؟

گاهی اوقات "تثبیت" دیفرانسیل به آسانی اضافه کردن مایع است. (با اطمینان از اضافه شدن

روغن مورد نیاز در صورت نیاز دیفرانسیل را حفظ کنید.) متأسفانه، اگر مشکل مایع کم نیست،

تعمیر دیفرانسیل یک کار پیچیده است. قطعات کوچک و ابزارهای مخصوص زیادی مورد نیاز است.

مکانیک باید دستگاه را جدا کند، هر قطعه را برای مشکل بررسی کند، قطعات آسیب دیده را جایگزین

یا تعمیر کند، و سپس همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهد. اغلب بسیاری از قسمت های دیگر خودرو

فقط برای رسیدن به آن باید از بین بروند. این کار به کسی نیاز دارد که واقعاً بداند چه کاری انجام می دهد.

 

سر و صدای دیفرانسیل عقب یا نشتی پرهزینه است
نشتی دیفرانسیل عقب
شما به دلایلی یک کامیون یا شاسی بلند سنگین دارید - سخت کار می کند و باید قابل اعتماد باشد. 
روی موتور و گیربکس دقت کنید و مایعات را مرتباً تعویض کنید تا از خراب نشدن آنها مطمئن شوید. اما
آیا به دیفرانسیل عقب خود دقت کرده اید؟ اگر به آن فکر نکرده اید، احتمالاً به دلیل سرویس دیفرانسیل عقب است.
 
اگر صدای دیفرانسیل عقب دارید، که مانند صدای چرخیدن از پشت ماشین شما به نظر می رسد،
احتمالاً خیلی دیر شده است و تعمیر دیفرانسیل عقب در آینده شماست. شروع به شنیدن صدای کلیک
یا نویز هنگام چرخش ممکن است به این معنی باشد که باید بفهمید با ماشین آسیب دیده خود چه کاری
انجام دهید، خواه آن را بفروشید یا تعمیر کنید.
 
دیفرانسیل عقب چه کاری انجام می دهد؟
یک میل محرک مکانیزم دیفرانسیل عقب را به جعبه دنده یا جعبه انتقال متصل می کند و نیروی موتور را
به چرخ های عقب منتقل می کند. نقش دیفرانسیل عقب ساده است: جهت قدرت را از طولی (در امتداد خودرو)
تغییر دهید و آن را به چرخ ها هدایت کنید.
 
آیا میدانستید؟
تعمیرات دیفرانسیل عقب می تواند به اندازه یک گیربکس برای تعمیر یا تعویض، تا 1500 دلار یا بیشتر باشد.
CarBrain بیش از 10 سال تجربه خرید انواع خودروهای آسیب دیده، از جمله خودروهایی که مشکل دیفرانسیل عقب دارند، دارد.
 
چرخ دنده های داخل دیفرانسیل این هدف را انجام می دهند و یک تغییر جهت 90 درجه در امتداد محورهای
عقب ایجاد می کنند. نیرو از دیفرانسیل عقب در امتداد محورهای محور که به چرخ ها متصل می شوند و
برای حرکت خودرو به جلو می چرخند، منتقل می شود.
 
سرویس دیفرانسیل عقب
دنده های داخل دیفرانسیل عقب با روغن دنده غوطه ور می شوند که دنده ها و یاتاقان ها را روغن کاری 
کرده و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن ها را خنک می کند. سیال با گذشت زمان تجزیه می شود و
براده های فلزی از چرخ دنده ها و یاتاقان ها در مایع جمع می شوند. هر چند وقت یکبار باید تعویض مایع
دیفرانسیل عقب انجام شود. روغن دنده باید تعویض شود تا از آسیب دیدن دنده های داخل که به دنده حلقه و دنده پینیون معروف هستند جلوگیری شود.
 
سرویس دیفرانسیل عقب شامل برداشتن پوشش دیفرانسیل عقب، تمیز کردن هر نوع مایع قدیمی از
داخل کیس دیفرانسیل، آب بندی مجدد درپوش و افزودن مایع تمیز است. پس از تعویض مایع دیفرانسیل
عقب، بیشتر خودروها 20000 تا 40000 مایل را قبل از موعد مقرر طی خواهند کرد.
علائم مشکلات دیفرانسیل عقب
به طور معمول، هنگامی که دیفرانسیل بد یا مشکلات دیفرانسیل خودرو دارید، دو علامت وجود دارد که متوجه آن خواهید شد:
 
صدای دیفرانسیل عقب - اگر هنگام رانندگی از پشت کامیون یا شاسی بلند خود زوزه می شنوی، ممکن 
است صدای دیفرانسیل عقب باشد. بسته به شدت مشکل و بارگذاری روی تفاوت، می‌تواند تغییر کند و همچنین
بیاید و برود. بسیاری از مواقع به اشتباه تصور می شود که صدای دیفرانسیل عقب به عنوان صدای لاستیک است و
نادیده گرفته می شود که منجر به تعمیرات گران تر می شود.
نشتی دیفرانسیل عقب - معمولاً مشکلات ناشی از کم بودن روغن دیفرانسیل عقب است. نشتی دیفرانسیل 
عقب مقصر است، چه در مهر و موم محور، مهر و موم پینیون (محل اتصال میل محرک)، یا درپوش دیفرانسیل
عقب. مایع قهوه ای روشن یا مایل به خاکستری روی زمین در قسمت پشتی کامیون شما نشانه نشت مایع
دیفرانسیل است. هزینه های تعمیر نشتی دیفرانسیل عقب بسته به اینکه آیا تعمیرات سبک مانند تعویض کاسه
نمد روغن یا تنظیم عکس العمل است یا اینکه نیاز به تعمیر اساسی و بازسازی دیفرانسیل دارید می تواند متغیر باشد.
انواع تعمیرات دیفرانسیل عقب
تعویض واشر دیفرانسیل عقب بدیهی است که هر چه تعمیر کمتر مزاحم باشد نشتی روغن دیفرانسیل عقب
قبل از ایجاد مشکلات دیگر است. تعمیرات مختلف نشتی روغن عبارتند از:
 
تعویض واشر دیفرانسیل عقب. پوشش دیفرانسیل عقب معمولاً سیلیکونی یا لاستیکی است و ممکن است
خراب شود و نشت کند. این ساده ترین راه برای تعمیر است - تنها چیزی که لازم است برداشتن پوشش دیفرانسیل
عقب، تمیز کردن سطح آب بندی و آب بندی مجدد پوشش است. همه چیز در کمتر از یک ساعت انجام می شود.
مهر و موم پینیون دیفرانسیل عقب. در جلوی دیفرانسیل یک یوغ است که به میل محرک متصل می شود. مهر و موم
اطراف یوغ می تواند در طول زمان نشت ایجاد کند، چه به دلیل سوراخ شدن لاستیک یا از سن بالا. تعمیر این کار ممکن
است کمی بیشتر طول بکشد زیرا باید یوک را برداشته، مهر و موم را باز کرد و یک مهر و موم جدید بدون آسیب رساندن به آن در جای خود قرار داد.
مهر و موم جانبی دیفرانسیل. این مهر و موم مانع از نشت مایع دیافراگم به ترمزهای عقب شما می شود. مزاحم 
تر است زیرا شفت های محور باید برداشته شوند. مهر و موم های قدیمی که دارای نشتی هستند، قبل از اینکه کل
مجموعه در کنار هم قرار گیرند، بسته می شوند و مهرهای جدید با دقت نصب می شوند.
سایر تعمیرات دیفرانسیل عقب ممکن است به شرح زیر باشد:
 
تعویض بلبرینگ دیفرانسیل عقب. یاتاقان های جانبی و یاتاقان پینیون وجود دارد که می تواند گود یا خراب شود و
باعث ایجاد صدای دیفرانسیل عقب شما شود. این یاتاقان ها بخشی از تعمیرات اساسی دیفرانسیل عقب هستند
که برای تکمیل آن سه تا پنج ساعت طول می کشد.
تعویض دنده های دیفرانسیل عقب. هنگامی که دندانه‌های چرخ دنده‌ها شکسته یا به شدت فرسوده شده‌اند، باید
آن‌ها را تعویض کرد تا صدا و احتمال خرابی از بین برود. این «قطعات سخت» پرهزینه‌ترین اجزا هستند و تعمیرات فقط
یک مرحله بدتر می‌شوند.
تعویض کامل دیفرانسیل عقب اگر چرخ دنده ها "نارنجک زده" باشند، ممکن است مورد قابل نجات نباشد. در آن زمان
است که یک تعویض کامل دیفرانسیل عقب وارد می شود - محفظه، چرخ دنده، یاتاقان، مهر و موم و همه چیز.
هزینه های تعمیر دیفرانسیل عقب
بیشتر مهر و موم ها و بلبرینگ ها به تنهایی ارزان هستند. همراه با چند ساعت کار مورد نیاز برای تعویض آنها، هزینه 
دیفرانسیل عقب معمولی تعمیر بین 200 تا 400 دلار است.
 
اگر چرخ دنده مورد نیاز باشد، این تعداد یک دسته می پرد. تعمیرات دیفرانسیل عقب که شامل یک مجموعه دنده جدید
می شود ممکن است 1500 دلار یا حتی بالاتر بین قطعات و نیروی کار برای تعویض آنها باشد. اینها از جمله قطعات گران
قیمت خودرو هستند. همانطور که می بینید، یک دیفرانسیل شکسته می تواند پرهزینه باشد.
 
هزینه تعویض دیفرانسیل عقب
اگر تعویض دیفرانسیل عقب تنها گزینه شماست، می توانید به دنبال یک مجموعه کارکرده کامل باشید. یک قطعه مستعمل
خوب با گارانتی مناسب بین 1500 تا 2000 دلار نصب خواهد شد. جایگزینی دیفرانسیل عقب با یک قطعه کاملاً جدید بالاتر
است و در کل حدود 3000 تا 4000 دلار است.
 
اگر به تعمیرات دیفرانسیل عقب اهمیتی نمی دهید یا این تعمیرات خارج از بودجه شما هستند، می توانید کامیون یا 
شاسی بلند خود را بفروشید. برخلاف فرآیند فروش ناامیدکننده فروش خودروی آسیب دیده شما به صورت خصوصی،
کاربرین آسان و سریع است! به سادگی برای وسیله نقلیه خود در شرایط «همانطور که هست» قیمت درخواست کنید.
بر اساس اطلاعات و شرایط وسیله نقلیه شما، ما قیمت منصفانه ای را به شما پیشنهاد می کنیم. هنگامی که پیشنهاد
را قبول کردید، ما هزینه وسیله نقلیه شما را به شما پرداخت می کنیم و آن را تحویل می گیریم. هیچ هزینه ای برای
استفاده از خدمات ما وجود ندارد و برای خودروی خراب خود پول دریافت خواهید کرد.

 

https://carbrain.com/blog/rear-differential-repair



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()