نوشته شده توسط : باس درایور

 

اکثر رانندگان کامیون حداقل یک بار قطع شدن تریلر را دیدهاند. قیچی چیز خطرناکی است که در صورت عدم کنترل می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. قیچی کردن تریلر وضعیتی است که در آن کل تریلر در یک زاویه بسیار نامناسب نسبت به کامیون یدک کش قرار می گیرد. این زاویه نامناسب امکان کنترل خودرو را از راننده می گیرد.

بریدن تریلر باعث میشود راننده کنترلی بر نحوه چرخش کامیون نداشته باشد و تریلر را از کامیون جدا کرده و باعث از بین رفتن کامل فرمان شود. چنین حوادثی می تواند منجر به حوادث رانندگی شدید شود.

برای خرید لوازم بنز ده تن از سایت تهران یکتا روی لینک کلیک کنید.

 علل اصلی قیچی شدن کامیون

 همه ما می دانیم که همه تریلرها از دو قسمت تشکیل شده اند: لودر و بدنه. اتصال این دو قسمت از تجهیزات کامیون باید به درستی انجام شود. زیرا در حالت عادی هنگام چرخش کامیون، این دو قسمت در جهت مخالف حرکت خواهند کرد. قطعات بدنه خودروهای سنگین نیز یکی از مهم ترین قسمت های یک کامیون هستند.

برش تریلی زمانی اتفاق میافتد که میزان چرخش این قطعه اتصال از تحمل آن بیشتر شود. از آنجایی که یک روز بارانی است و سطح جاده خیس است، ترمزهای زودهنگام و ناگهانی امکان انحراف کامل این قسمت های اتصال را فراهم می کند و در نتیجه بار کامیون و کامیون در جهت مخالف قرار می گیرند.

این اختلاف معمولاً از 90 درجه تجاوز می کند، به طوری که قسمت عقب تریلر به جلو خم می شود و با کابین راننده هم ردیف می شود. این چرخش احتمال برخورد کامیون با موقعیت راننده تریلر را افزایش می دهد کامیون و سرنشینان آن تنها در صورتی آسیب می بینند که تریلر آنها را قطع کند. اگر بریدگی تریلر در یک جاده شلوغ اتفاق بیفتد و راننده نتواند کامیون را کنترل کند، این احتمال وجود دارد که تریلر با سایر وسایل نقلیه موجود در منطقه برخورد کند و باعث تصادف وحشتناک شود.

 رابطه بین بارندگی و برش تریلر

بر اساس تجربه راننده و همچنین گزارشهای پلیس راهنمایی و رانندگی، بیشتر موارد بریده شدن در دو فصل بارانی زمستان و پاییز رخ میدهد. این امر را می توان عمدتاً به وجود رطوبت و افزایش لغزش جاده در این دو فصل نسبت داد. باران و برف سطح جاده های آسفالتی را بسیار لغزنده می کند. به طور طبیعی، ترمز ناگهانی باعث چرخش تریلر یا جک زدن آن می شود. هر دوی این موارد شامل بریدگی ماشین است.

جلوگیری از بریدگی کامیون و تریلر

استفاده از سیستم های ترمز ضد قفل و قطعات یدکی باکیفیت موثرترین راه برای جلوگیری از برش است. سیستم ترمز ضد قفل از لیز خوردن لاستیک پس از فشردن پدال ترمز جلوگیری می کند. در واقع، سیستم لغزش لاستیک را تشخیص می دهد و نیروی مخالفی را برای کاهش آن به سمت لاستیک می فرستد

یکی دیگر از مواردی که می تواند شانس قطع شدن تریلر را کاهش دهد توجه و تمرکز راننده هنگام حمل بارهای بسیار سبک است. هیچ فرآیند خاصی برای بارهای سنگین مورد نیاز نیست و حتی می تواند از لغزش کامیون در شرایط بارانی جلوگیری کند.

بارهای سبک یک عامل جدی برای برش تریلر در نظر گرفته می شود زیرا وزن به طور مساوی روی تریلر توزیع نمی شود. بنابراین، باید به این نکته اشاره کنیم که هنگام حمل بارهای سبک، از توزیع یکنواخت وزن مطمئن شوید تا خطر برش تا حد زیادی کاهش یابد.

رابطه بین ترمز و قیچی

استفاده از ترمزهای با کیفیت پایین، احتمال برش تریلر را افزایش می دهد. ترمزهای خوب باید تمام استانداردهای لازم را داشته باشند و باید از یک مرکز لوازم یدکی معتبر خریداری شوند. حتی اگر ترمز باکیفیت بخرید، باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید. موضوعات زیر ممکن است در این نکات ذکر شود:

• حتی در هنگام عبور از یک پیچ ساده ترمز نکنید.

• هنگام عبور از پیچ های ناهموار، به جای ترمز کردن، سرعت خود را کم کنید.

• هنگامی که کامیون هنوز در یک خط مستقیم حرکت می کند، ترمز را فشار می دهید.

• قبل از رسیدن به پیچ، کمی ترمز کنید و در حین عبور از آن، ترمز را رها کنید.

• بلافاصله پس از عبور از پیچ گاز بدهید.

• تا حد امکان از جاده های شیب دار پرهیز کنید.

علاوه بر ترمزگیری دقیق، در قسمت عدم چرخاندن فرمان باید به چند نکته توجه داشت. بهتر است هنگام ترمزگیری ناگهانی فرمان را نچرخانید. ابتدا ترمز را فشار دهید و پس از کاهش سرعت کامیون به سطح مناسب، فرمان را بچرخانید. توجه به این نکته در کامیون های با فرمان غیر هیدرولیک بسیار مهمتر است.

اهمیت استفاده از بخش های سالم

همانطور که می بینید، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از برش تریلر استفاده از قطعات یدکی سالم است. خرید قطعات یدکی انواع کامیون باید با احتیاط انجام شود. فروش قطعات یدکی ماشین آلات سنگین امری مهم است و تنها افراد با تجربه باید در این زمینه فعالیت کنند. توجه به استاندارد قطعات یدکی مهمترین نکته ای است که در هنگام خرید این قطعات باید به آن توجه کرد.

روش های مختلفی برای فروش قطعات یدکی کامیون وجود دارد. می توانید اقلامی مانند لنت ترمز کامیون را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید. البته استفاده از روش های اینترنتی سریع و متنوع است.

سخن پایانی

همانطور که می بینید، دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد. دانستن این عوامل و تلاش برای حل آنها، احتمال بریدن خودرو را به صفر می رساند. استفاده از مطمئن ترین قطعات یدکی کامیون (به ویژه درام ترمز کامیون) یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این امر است. به طور کلی باید بیان کرد که استانداردسازی کلیه قطعات مکانیکی یک کامیون نقش ویژه ای در کاهش احتمال برش دارد. ترمزها و لنت ترمز کامیون های سنگین خودرو باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند.

 


:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باس درایور

 

 در حال حاضر صدها وسیله نقلیه سنگین در جاده وجود دارد. اما کدام یک از این کامیون ها می تواند بهترین ایران باشد؟ اصولاً در شرایطی که تنوع مهم است، انتخاب بهترین کار دشواری است. هر کدام از این وسایل نقلیه سنگین ویژگی های متفاوتی دارند و سلیقه هر فرد می تواند در این تصمیم تاثیر زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال، گروهی تعمیر قطعات کم هزینه کامیون را یکی از بهترین ویژگی های خودروهای سنگین در ایران می دانند. در حالی که دیگران معتقدند که اینها ویژگی های ضروری در یک خودرو هستند و ممکن است بهترین معیار برای تعیین بهترین نباشند. بهترین کامیون های ایران عمدتا وارداتی هستند. در ادامه با تهران یکتا مرکز خرید لوازم یدکی ماشین سنگین همراه باشید.

بهترین کامیون های ایران را بشناسید

در این قسمت قصد داریم بهترین کامیون های ایران را طبق نظر اکثر مصرف کنندگان به شما معرفی کنیم. هر یک از این خودروهای سنگین دارای مزایایی هستند که بر انتخاب آنها به عنوان بهترین کامیون تأثیر می گذارد. با این مزایا و کامیون ها آشنا می شوید.

• کامیون هوو

کامیون هوو یکی از خودروهای چینی موجود در بازار داخلی است که بیش از 50 سال است که در جاده های ایران حضور دارد. اتاق با کیفیت بالا، سر و صدای کم و استهلاک همراه با موتور قوی، آن را به بهترین کامیون در کشور از نظر برخی از مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

• کامیون رنو

رنو یکی از معروف ترین برندهای خودروسازی با سابقه طولانی در ایران است. اگرچه در جاده های ایران تعداد زیادی کامیون رنو نمی بینید، اما اکثر مصرف کنندگان آنها را به عنوان بهترین کامیون های ایران می شناسند

• کامیون F-Hash

کامیون ولوو FHash یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین کامیون های دنیاست که در بازار ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. اکثر دارندگان خودروهای سنگین با این مدل آشنایی دارند و بنابراین نیازی به تعریف اضافی ندارد.

• کامیون های ایویکو

ایوکو یک برند ایتالیایی است که یکی از بهترین کامیون های دنیا را طراحی می کند کامیون ایویکو به دلیل طراحی جذاب و به روز، کم مصرف و امکانات مقرون به صرفه، به راحتی می تواند کاندیدای بهترین خودروی سنگین ایران شود

• کامیون های Internash

مدل های به روز کامیون های اینترناش وارد بازار ایران نشده و به طور کلی تعداد زیادی از آنها در جاده های کشور دیده نمی شود. با این حال یکی از بهترین های موجود در بازار ایران محسوب می شود که البته اکثر این مدل ها قدیمی هستند.

• کامیون دیماایران همیشه مجبور نیست بهترین کامیون ها را از برندهای اروپایی داشته باشد. کامیون دیما یکی از خودروهای سنگین تولید داخل است که حدود یک سال از رونمایی آن می گذرد. اما در این مدت توانسته اند کیفیت خوبی از خود نشان دهند. شما می توانید برای این مدل، پروژکتور کامیون نصب کنید.

• کامیون C&C

کامیون های C&C یکی از خودروهای چینی مونتاژ شده داخلی هستند که توانسته اند کیفیت خوبی از خود نشان دهند. این مدل در سال های 1394 تا 1397 جزو پرفروش ترین انواع کامیون در ایران بوده و کاندیدای بهترین کامیون ایران شده است.

 چگونه بهترین لوازم یدکی کامیون در ایران را بخریم؟

فروشگاه‌های لوازم یدکی ماشین‌های سنگین را می‌توان در هر شهر یافت. اما آیا می توان قطعات درجه یک را از این مراکز تهیه کرد؟ بدیهی است که پاسخ منفی است. در برخی مراکز قطعات مستعمل بسته بندی شده و نو در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد تا قطعه کارایی لازم را نداشته باشد. این محصولات عمدتاً پس از مدت کوتاهی نیاز به تعویض دارند.

وجود یک نمونه تقلبی به این معنی نیست که معاینه فیزیکی قطعه برای به دست آوردن یک نمونه درجه یک ضروری است. به همین دلیل ممکن است گروهی از خریداران فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی ماشین های سنگین را انتخاب خوبی برای خرید ندانند. اما باید بدانید که حتی کارشناسان نیز نمی توانند کیفیت قطعات را با بازرسی فیزیکی تعیین کنند. در واقع آنچه می تواند کیفیت قطعه را تضمین کند، اطمینان مرکز فروش است. اگر فروشگاه خوبی را برای قطعات یدکی ماشین آلات سنگین انتخاب کنید، دیگر لازم نیست نگران کیفیت یا قیمت تجهیزات باشید. فروشگاه های آنلاینی که قطعات ماشین های سنگین را وارد می کنند یا آنها را تولید می کنند ممکن است گزینه بهتری باشند. این مرکز قطعات را بدون واسطه و با قیمت اصلی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. به همین دلیل است که قیمت مناسب تر است.

آیا بهترین لوازم جانبی کامیون در ایران همیشه جزو گران ترین ها هستند؟

یکی از فرضیات اصلی مصرف کنندگان این است که بهترین کامیون های موجود در ایران در اصل گران ترین نوع این عوامل هستند و به همین دلیل قطعات یدکی آنها نیز جزو گران ترین قطعات به شمار می روند. اما این یک ایده بسیار اشتباه است. زیرا اکثر مصرف کنندگان کامیون هایی با هزینه نگهداری کم را ترجیح می دهند.

فروش قطعات یدکی ماشین های سنگین توسط مراکز مختلفی با ارائه انواع قطعات خارجی و داخلی انجام می شود. اگرچه قیمت هر قطعه یدکی توسط مراجع ذیربط به وضوح اعلام شده است، اما این به معنای یکسان بودن قیمت در همه مراکز نیست. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت هر قطعه به طرح و نوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال، قیمت قطعات بدنه خودروهای سنگین در محدوده قیمت موتور نیست و البته موتورها و اجزای آنها گرانتر هستند.

نکات پایانی

این مقاله به بررسی چند کامیون پرطرفدار و باکیفیت موجود در بازار ایران پرداخته است. اما شاید هیچ کدام از این کامیون ها بهترین کامیون های ایران نباشند. به طور کلی برای انتخاب بهترین باید ویژگی های مختلفی را در نظر گرفت که یکی از آنها دسترسی آسان به کالاهای کامیون است. همانطور که می دانید خودروهای سنگین موجود در ایران شامل تمامی برندهای معروف دنیا مانند کامیون نیسان 375 نمی شود و به همین دلیل موارد بررسی شده در این مقاله بسته به شی در داخل کشور شرطی و موجود می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باس درایور

 

کامیون نوعی وسیله نقلیه سنگین است که معمولاً برای حمل و نقل کالا در سراسر جهان استفاده می شود. می توان از آن برای حمل کالا و مواد از یک مکان به مکان دیگر اعم از بین شهری و بین المللی استفاده کرد. کامیون ها در انواع مختلف و با اندازه ها و ظرفیت های مختلف از جمله: کامیون های باری، مسافربری، صنعتی و کامیون های خاص مانند: آمبولانس و خودروهای عمومی طراحی و ساخته می شوند.

استفاده از کامیون اساساً به فعالیت یا مصرف اصلی آن اشاره دارد. به عبارت دیگر کامیون ها با توجه به نوع و هدفشان می توانند برای مصارف مختلفی استفاده شوند. به عنوان مثال: می تواند به عنوان وسیله نقلیه برای حمل بارهای سنگین در صنعت ساختمان، حمل و نقل و انتقال کالا در تجارت و تدارکات، خدمات امداد و نجات، فعالیت های عمومی و خدمات سیار مانند فروشگاه ها یا رستوران ها استفاده شود. دستگاه های تلفن همراه و غیره باید استفاده شود. .

کاربرد کامیون ها با توجه به نیازهای مختلف جامعه و صنایع می تواند تغییر کند که به آن استفاده از کامیون یا تبدیل کاربری کامیون می گویند. در این حالت کامیون از یک فعالیت اصلی به فعالیت دیگر مانند: تبدیل شدن به یک واحد تجاری سیار، سلامت سیار یا خدمات عمومی و غیره منتقل می شود. این تغییرات مستلزم رعایت یک سری قوانین و مقررات است که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهم کرد.

برای خرید چراغ خطر کامیون روی لینک کلیک کنید.

شرایط تغییر کاربری کامیون چیست؟

تبدیل کامیون به معنای تغییر کاربری اصلی کامیون از یک فعالیت تجاری به فعالیت تجاری دیگر است، مانند: تبدیل آن به فروشگاه یا رستوران سیار، آمبولانس سیار و موارد مشابه. الزامات برای تبدیل کامیون ممکن است بر اساس قوانین و مقررات محلی و منطقه ای متفاوت باشد، اما به طور کلی، برخی از مناطق ممکن است نیاز به مجوزهای خاصی برای تبدیل کامیون داشته باشند.

این مجوزها می توانند شامل مجوزهای بهداشتی، غذایی، تولیدی و تجاری باشند. در برخی موارد، تغییر در استفاده از کامیون ممکن است نیاز به تغییرات ساختاری داشته باشد. به عنوان مثال: اضافه کردن لوازم آشپزخانه، سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های الکتریکی و غیره

هزینه تغییر کاربری کامیون

هزینه تغییر کاربری کامیون به عوامل زیادی بستگی دارد. در برخی موارد، تغییر در استفاده از کامیون ممکن است به تغییرات ساخت و تجهیزات تخصصی نیاز داشته باشد که ممکن است هزینه‌های ساخت و نصب تجهیزات را به همراه داشته باشد. بسته به نوع تغییر کاربری، تجهیزات یا مواد خاصی مورد نیاز است و این موارد ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد، از جمله: هزینه خرید قطعات یدکی کامیون و نصب تجهیزات و مواد لازم. گاهی اوقات، برای تغییرات کاربر، ممکن است تغییرات فنی در کامیون ایجاد شود که باید هزینه آن را پرداخت کنید.

 سن کامیون

 مدت زمان استفاده از کامیون معمولاً عامل مهمی در قوانین و مقررات مربوط به آن است. در بسیاری از جوامع، زمانی که یک کامیون توانایی تغییر کاربری خود را به مکان خدمات دیگری دارد، سن آن کامیون به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری مهم است.

به طور کلی، سن مورد نیاز برای تغییر کاربری کامیون می تواند از چند سال تا چندین دهه متفاوت باشد که اغلب در ایران بیست و پنج سال است. یعنی اگر وسیله نقلیه سنگین شما یا قطعات یدکی بدنه آن فرسوده شده باشد و کامیون از سن قانونی خود گذشته باشد، امکان تغییر کاربری آن را نخواهید داشت. این سن معمولاً توسط سیاست ها و مقررات محلی، منطقه ای یا ملی تعیین می شود. برای اطمینان از ایمنی و عملکرد مناسب، کامیون ها را می توان تا سن لازم بررسی کرد.

جریمه تغییر کاربری کامیون

به هزینه یا جریمه ای اشاره دارد که ممکن است برای تغییر کاربری کامیون یا تغییر کاربری از یک فعالیت به فعالیت دیگر اعمال شود. این جریمه ها معمولاً توسط مقامات محلی و سازمان های مربوطه تعیین و اجرا می شوند و دلایل آن متفاوت است. در برخی مناطق، تغییر کاربری کامیون مستلزم رعایت قوانین و مقررات خاصی است که ممکن است منجر به جریمه هایی برای تغییر کاربری شود.

در صورتی که کامیون مورد نظر در حالت مشخص شده مورد استفاده قرار نگیرد و به عبارت دیگر برای کارهای غیرمجاز استفاده شود، ممکن است جریمه تغییر کاربری در نظر گرفته شود. میزان جریمه های تبدیل کامیون متغیر است و به قوانین و مقررات محلی و سیاست های سازمان های مربوطه بستگی دارد. بهتر است با مقامات محلی مربوطه تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری در مورد مجازات تغییر کاربری کامیون ها در منطقه خود دریافت کنید.

 نتیجه گیری

تغییر کاربری کامیون ها موضوعی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است قبلاً کامیون ها عمدتاً برای حمل و نقل کالا و کالا مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه با توجه به توسعه فناوری و تغییر نیاز جامعه، کامیون ها به منظور استفاده از آنها برای مصارف دیگر به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند و این امر منوط به رعایت شرایط و شرایط خاصی است.

علاوه بر این، تغییر فزاینده ای در استفاده از کامیون ها به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل سبز وجود دارد. کامیون های برقی و آب به عنوان جایگزینی برای کامیون های سوخت فسیلی با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند موتورهای الکتریکی و سیستم های هیدروژنی در حال ظهور هستند. این تغییر کاربری می تواند به کاهش آلودگی هوا و توجه به محیط زیست کمک کند.

در نتیجه، تغییر استفاده از کامیون ها از حمل و نقل باری سنتی به کاربردهای متنوع تر از جمله حمل و نقل عمومی، نجات و حمل و نقل سبز، بهبود ترافیک و حفاظت از محیط زیست. قابلیت های کامیون ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز جامعه به طور مداوم در حال گسترش است و این امکان وجود دارد که در آینده کاربری آنها تغییر بیشتری پیدا کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()