راهنمای نگهداری از لاستیک خودرو
نوشته شده توسط : باس درایور

بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری تایر خود می‌برید، شامل مراقبت و نگهداری مناسبی است

که می‌توانید همراه با خدمات مرتبط با تایر که در تهران یکتا انجام می‌دهیم، انجام دهید.

بازرسی رایگان لاستیک توسط یکی از متخصصان لاستیک ما همیشه در دسترس است،

اما یاد بگیرید که چه کاری می توانید انجام دهید تا مسافت پیموده شده و عملکرد بهتری داشته باشید.

برای دریافت لیست قیمت لوازم یدکی اسکانیا و قیمت لوازم یدکی ولوو به تهران یکتا مراجعه کنید.

 

آنچه باید در مورد لاستیک بدانید

اطلاعات ارزشمندی در مورد لاستیک های شما که دقیقاً روی دیواره کناری چاپ شده است وجود دارد!

 

ارزیابی تایر

 

گام های ساده برای مراقبت بهتر از لاستیک

ایمنی تایر

 

آیا می دانستید لاستیک ها در شرایط عادی می توانند 1 psi فشار هوا (پوند بر اینچ مربع)

را در ماه کاهش دهند؟ به همین دلیل است که چک کردن لاستیک های خود به طور منظم

یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سرمایه خود انجام دهید. برای

نکات مفید بیشتر، به TireSafety.com مراجعه کنید.

 

4-چرخش لاستیک

آیا می‌دانستید که لاستیک‌های جلو تقریباً دو برابر سریع‌تر از لاستیک‌های عقب خودروهای

دیفرانسیل جلو فرسوده می‌شوند؟ همچنین به خاطر داشته باشید که سایش ناهموار لاستیک

ممکن است به دلیل مشکلات مکانیکی مانند تعلیق نامناسب باشد. به طور متوسط، لاستیک

ها باید هر 5000 مایل بچرخند و برای لاستیک هایی با کارایی بالا، به دفعات بیشتری چرخانده شوند.

 

چرخش تایر

 

بالانس چرخ

آیا لرزش فرمان را بین 50 تا 70 مایل در ساعت احساس می کنید؟ چرخ های خارج از تعادل

می توانند هندلینگ ضعیف و کاهش قابل توجهی در مسافت پیموده شده سوخت ایجاد کنند.

توصیه می کنیم با هر چرخش لاستیک تعادل چرخ را رعایت کنید.

 

تعویض ساقه دریچه

کاهش فشار باد عامل شماره یک در کاهش عمر لاستیک است. هنگامی که دریچه‌های لاستیک

شروع به هوا شدن و ترک خوردن می‌کنند، و/یا زمانی که درپوش سوپاپ‌ها وجود ندارد، احتمال

تراوش هوا وجود دارد. هر زمان که لاستیک‌های بدون تیوب جدید خریداری می‌کنید، باید دریچه‌های لاستیک تعویض شوند.

 

نصب لاستیک

تنوع سایز تایرها، طرح ها و کاربردهای تخصصی چرخ در حال افزایش است. این امر باعث می

شود که متخصصان واجد شرایط تایر کار را انجام دهند. هر تکنسین

Firestone Complete Auto Care در تکنیک‌های نصب مناسب آموزش دیده است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات نصب استفاده می‌کند.

 

تعمیر تخت

هنگامی که یک تایر آسیب دیده را به Firestone Complete Auto Care می آورید، ما همیشه
با یک بازرسی کامل شروع می کنیم. اگر لاستیک شما قابل تعمیر باشد، تکنسین لاستیک شما
قسمت آسیب دیده را پر می کند، آستر داخلی را آب بندی می کند، سپس قبل از نصب مجدد لاستیک، نشتی را دوباره بررسی می کند.
 
داخل لاستیک شما چیست؟
برخی از ویژگی های اساسی ساخت تایر رادیال معمولی:
کاهش نویز 5 Pitch Noise Reduction یک رویکرد تخصصی برای طراحی الگوی آج است که 
سطح صدای لاستیک را برای رانندگی آرام‌تر کاهش می‌دهد. عناصر بلوک آج به گونه ای
چیده شده اند که نویز ایجاد کند و امواج صوتی را در هنگام حرکت لاستیک خنثی کند.
 
weathergrip-hp-tread-compoundWeatherGrip HP Tread Compound یک فرمول ترکیبی
آج با عملکرد ویژه است که حاوی SBR و کربن L.L در ترکیبی است که برای ارتقای دوام طولانی
مدت و عملکرد خیس عالی بدون به خطر انداختن عملکرد خشک طراحی شده است.
 
multicell-thread لایه نازکی از آب سطحی را که می تواند باعث سر خوردن خودرو شود، جابجا می کند.
 
co-csاین طراحی همیشه یک علم دقیق نبوده است. مهندسان هنگام توسعه محصولات جدید
به تجربه و تئوری های مختلف طراحی خود تکیه کردند. اما اکنون، فناوری نوآورانه COCS
(سیستم اجزای بهینه سازی شده کامپیوتری) ما از یک ابر رایانه برای تعیین ترکیب ایده آل طراحی
آج، شکل پوشش، مواد و ساخت و ساز بر اساس معیارهای سود مصرف کننده استفاده می کند.
COCS با انجام هزاران محاسبات "چه می‌شد اگر" و ایجاد شبیه‌سازی‌های تایر با جزئیات باورنکردنی،
حدس و گمان را از طراحی تایرها دور می‌کند. COCS امکان ایجاد تنوع بی پایانی از طرح های تایر را
برای پاسخگویی به خواسته های مصرف کننده امروز و فردا فراهم می کند.
 
epoEPO دو فناوری پیشرو، Dual-Layer Tread و EPC را ادغام می کند تا به ارائه عملکرد عالی
در هنگام فرسودگی تایر کمک کند.
 
الگوی آج power-vPower V از لاستیک بارانی مسابقه ای Indy اصلی ما گرفته شده است. با
پراکنده کردن آب از مرکز لاستیک، المان‌های الگوی V شکل با زاویه‌ای خاص، تخلیه آب بهتری
ایجاد می‌کنند. این منجر به تماس بهتر با جاده های خیس، برای عملکرد خیس برجسته و
کاهش خطر هیدروپلنینگ می شود.
 
spiral-wrap Spiral Wrap Shoulder Strips روکش های نایلونی پیوسته ای هستند که برای
تقویت لاستیک استفاده می شوند. بین تسمه های فولادی و آج قرار می گیرد و کل تایر را
احاطه می کند. برخلاف روکش‌ها و لایه‌های معمولی، مارپیچ درز ندارد، بنابراین لاستیک بدون
داشتن نقطه تنش اضافی تقویت می‌شود که می‌تواند شکل تایر را تغییر دهد و تأثیر منفی بر عملکرد لاستیک داشته باشد.
 
مواد تقویت کننده silicaA که در ترکیب با کربن سیاه استفاده می شود.
 
hesH-E-S (سطح تخلیه هیدرولیکی) خطر هیدروپلنینگ را کاهش می دهد که منجر به عملکرد
بهتر مرطوب می شود.
اگر بتوانید ناکارآمدی یک تخم مرغ غلتان را تصور کنید، می‌توانید ناکارآمدی بسیاری از مجموعه‌های 
تایر و رینگ را که دقیقاً گرد هستند، درک کنید. اکنون O-Bead نحوه تعامل تایر با رینگ را تغییر می
دهد و مجموعه ای گردتر ایجاد می کند. "مهره" کابلی است در داخل لاستیک که به چسبیدن لاستیک
روی رینگ کمک می کند. در بیشتر لاستیک ها، محل اتصال انتهای مهره ها روی هم قرار دارند. O-Bead
با استفاده از یک رشته کابل منفرد و پیوسته، اتصالات روی هم را از بین می برد. این به از بین بردن
شکاف‌های ناخواسته و کوچک بین لاستیک و رینگ کمک می‌کند و یک مجموعه گردتر تایر ایجاد
می‌کند تا رانندگی مستقیم و ثبات هندلینگ را بهبود بخشد.
 
epcEPC Tread Compound یک ترکیب لاستیکی منحصر به فرد است که با اثرات سخت شدن
لاستیک مربوط به اصطکاک مبارزه می کند. سخت شدن لاستیک مربوط به اصطکاک یکی از
دلایلی است که باعث می شود تایرها عملکرد سطح مرطوب را هنگام سایش از دست بدهند.
 
key-hole-sipeA Key Hole Sipe یک شکاف با یک کانال استوانه ای در پایه است. در مقطعی از آج 
لاستیک، این پیکربندی شیار و کانال شبیه یک سوراخ کلید است. با فرسودگی آج، "سوراخ های
کلید" ظاهر می شوند تا به اطمینان از یک الگوی آج ثابت کمک کنند. این لوله ها به حفظ عملکرد
مرطوب و ظاهر جدید تایر کمک می کند.
 
rim-guardRim Guard (لاستیک های سری 45، 50 و 55) یک برآمدگی لاستیکی سخت و برجسته 
است که کل دیواره جانبی را احاطه کرده است. ریم گارد از چرخ ها در برابر آسیب های حاشیه ها و
سایر اشیاء محافظت می کند.
 
uni-directionalUni-Directional Pattern یک طرح الگوی آج است که عملکرد مرطوب و خشک 
و همچنین سایر ویژگی های لاستیک را به حداکثر می رساند. با مشخص کردن اینکه الگوی آج
فقط در یک جهت روی خودرو نصب شود، بسیاری از سازش‌های طراحی که در لاستیک‌های معمولی
که می‌توانند در دو جهت نصب شوند، حذف می‌شوند. این توانایی گنجاندن طیف گسترده‌تری از
ویژگی‌های عملکردی خاص مانند مقاومت بالا در برابر هیدروپلنینگ در هر تایر را فراهم می‌کند.
 
Sipes Zig-zag Sipes Zig-zag Sipes از ویژگی های تایرهای زمستانی بلیزک هستند. این الگوی آج 
لبه جلو به بهبود عملکرد در شرایط یخی کمک می کند.
 
cscC-S-C الگویی از بلوک های آج است که برای فشار تماس یکنواخت، بهبود هندلینگ خشک و 
مرطوب، کاهش سایش نامنظم و در نتیجه راحتی سواری بهتر طراحی شده است.
 
ll-carbonCarbon black یک ماده تقویت کننده است که لاستیک را تقویت می کند. تمام تولید کنندگان
لاستیک از آن استفاده می کنند. اما تایرهایی با فناوری UNI-T از L.L. Carbon استفاده می‌کنند،
شکل پیشرفته‌ای از کربن سیاه که مزایای واقعی را ارائه می‌کند. ذرات کربن سیاه معمولی در زیر
میکروسکوپ شبیه خوشه های انگور هستند. مولکول های کربن L.L شبیه زنجیره های بلند هستند.
اینها را معادل میله های فولادی بلندی که برای تقویت بتن استفاده می شود، در نظر بگیرید. از آنجایی
که این ساختار مولکولی تنش‌های جاده‌ای را در یک منطقه بزرگ‌تر جذب و پخش می‌کند، تایر قوی‌تری
برای مقاومت در برابر ترک‌خوردگی، بریدگی، پارگی و سایش بیش از حد به دست می‌آید.
آج دو لایه برای اطمینان از حفظ عملکرد مرطوب تایرها در هنگام سایش توسعه داده شد. لاستیک های
دارای آج دو لایه دارای دو نوع لاستیک در آج هستند که هر دو حاوی EPC هستند. همانطور که لاستیک
فرسوده می شود، لایه چسبندگی بالاتری در معرض دید قرار می گیرد. این امر تأثیر سایش را بر عملکرد
لاستیک خیس فرسوده به حداقل می رساند و به حفظ یکنواختی هندلینگ کمک می کند. همچنین به
جلوگیری از افزایش صدایی که در هنگام سایش آج رخ می دهد کمک می کند
 

 





:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: