دیفرانسیل زیاد شبیه قطعه ماشین نیست، اما ماشین شما یکی دارد و بسیار مهم است!
در اینجا سه چیز وجود دارد که باید در مورد آن بدانید:
دیفرانسیل قدرت را به چرخ ها تقسیم می کند. چرخهای ماشین باید با سرعتها یا فواصل
مختلف بهطور منظم بچرخند، مخصوصاً هنگام چرخش. به عنوان مثال، وقتی به چپ میپیچید،
چرخ سمت راست باید کمی سریعتر بچرخد، زیرا کمی دورتر از چرخ چپ فاصله دارد. به همین دلیل
است که به آن "دیفرانسیل" می گویند. خودروهای 2 چرخ متحرک دارای این قسمت در جلو و
خودروهای 4 چرخ متحرک دارای یکی در دو طرف هستند.
برای خرید لوازم یدکی کامیون و لوازم برقی اتوبوس به تهران یکتا مراجعه کنید.
چه زمانی دیفرانسیل نیاز به تعمیر دارد؟
خودروهای با مسافت پیموده شده بیشتر به تعمیرات دیفرانسیل نیاز دارند. مراقب این علائم
باشید که نشان می دهد شما ممکن است به کار نیاز داشته باشد:
صدای سوت روی محور یا نزدیک آن. (معمولا یکی از اولین نشانه های یک مشکل است.)
صدای تق تق در نزدیکی محور هنگام شتاب گیری یا سواحل. (این با گذشت زمان بدتر می شود.)
احساس کشش در ماشین هنگام سوار شدن به دریا.
این علائم را نادیده نگیرید و وسیله نقلیه خود را چک کنید. از خرابی در جاده و تعمیرات بالقوه
گرانتر اکسل یا گیربکس در امان خواهید بود.
دیفرانسیل چگونه تعمیر می شود؟
گاهی اوقات "تثبیت" دیفرانسیل به آسانی اضافه کردن مایع است. (با اطمینان از اضافه شدن
روغن مورد نیاز در صورت نیاز دیفرانسیل را حفظ کنید.) متأسفانه، اگر مشکل مایع کم نیست،
تعمیر دیفرانسیل یک کار پیچیده است. قطعات کوچک و ابزارهای مخصوص زیادی مورد نیاز است.
مکانیک باید دستگاه را جدا کند، هر قطعه را برای مشکل بررسی کند، قطعات آسیب دیده را جایگزین
یا تعمیر کند، و سپس همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهد. اغلب بسیاری از قسمت های دیگر خودرو
فقط برای رسیدن به آن باید از بین بروند. این کار به کسی نیاز دارد که واقعاً بداند چه کاری انجام می دهد.
سر و صدای دیفرانسیل عقب یا نشتی پرهزینه است
نشتی دیفرانسیل عقب
شما به دلایلی یک کامیون یا شاسی بلند سنگین دارید - سخت کار می کند و باید قابل اعتماد باشد.
روی موتور و گیربکس دقت کنید و مایعات را مرتباً تعویض کنید تا از خراب نشدن آنها مطمئن شوید. اما
آیا به دیفرانسیل عقب خود دقت کرده اید؟ اگر به آن فکر نکرده اید، احتمالاً به دلیل سرویس دیفرانسیل عقب است.
اگر صدای دیفرانسیل عقب دارید، که مانند صدای چرخیدن از پشت ماشین شما به نظر می رسد،
احتمالاً خیلی دیر شده است و تعمیر دیفرانسیل عقب در آینده شماست. شروع به شنیدن صدای کلیک
یا نویز هنگام چرخش ممکن است به این معنی باشد که باید بفهمید با ماشین آسیب دیده خود چه کاری
انجام دهید، خواه آن را بفروشید یا تعمیر کنید.
دیفرانسیل عقب چه کاری انجام می دهد؟
یک میل محرک مکانیزم دیفرانسیل عقب را به جعبه دنده یا جعبه انتقال متصل می کند و نیروی موتور را
به چرخ های عقب منتقل می کند. نقش دیفرانسیل عقب ساده است: جهت قدرت را از طولی (در امتداد خودرو)
تغییر دهید و آن را به چرخ ها هدایت کنید.
آیا میدانستید؟
تعمیرات دیفرانسیل عقب می تواند به اندازه یک گیربکس برای تعمیر یا تعویض، تا 1500 دلار یا بیشتر باشد.
CarBrain بیش از 10 سال تجربه خرید انواع خودروهای آسیب دیده، از جمله خودروهایی که مشکل دیفرانسیل عقب دارند، دارد.
چرخ دنده های داخل دیفرانسیل این هدف را انجام می دهند و یک تغییر جهت 90 درجه در امتداد محورهای
عقب ایجاد می کنند. نیرو از دیفرانسیل عقب در امتداد محورهای محور که به چرخ ها متصل می شوند و
برای حرکت خودرو به جلو می چرخند، منتقل می شود.
سرویس دیفرانسیل عقب
دنده های داخل دیفرانسیل عقب با روغن دنده غوطه ور می شوند که دنده ها و یاتاقان ها را روغن کاری
کرده و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن ها را خنک می کند. سیال با گذشت زمان تجزیه می شود و
براده های فلزی از چرخ دنده ها و یاتاقان ها در مایع جمع می شوند. هر چند وقت یکبار باید تعویض مایع
دیفرانسیل عقب انجام شود. روغن دنده باید تعویض شود تا از آسیب دیدن دنده های داخل که به دنده حلقه و دنده پینیون معروف هستند جلوگیری شود.
سرویس دیفرانسیل عقب شامل برداشتن پوشش دیفرانسیل عقب، تمیز کردن هر نوع مایع قدیمی از
داخل کیس دیفرانسیل، آب بندی مجدد درپوش و افزودن مایع تمیز است. پس از تعویض مایع دیفرانسیل
عقب، بیشتر خودروها 20000 تا 40000 مایل را قبل از موعد مقرر طی خواهند کرد.
علائم مشکلات دیفرانسیل عقب
به طور معمول، هنگامی که دیفرانسیل بد یا مشکلات دیفرانسیل خودرو دارید، دو علامت وجود دارد که متوجه آن خواهید شد:
صدای دیفرانسیل عقب - اگر هنگام رانندگی از پشت کامیون یا شاسی بلند خود زوزه می شنوی، ممکن
است صدای دیفرانسیل عقب باشد. بسته به شدت مشکل و بارگذاری روی تفاوت، میتواند تغییر کند و همچنین
بیاید و برود. بسیاری از مواقع به اشتباه تصور می شود که صدای دیفرانسیل عقب به عنوان صدای لاستیک است و
نادیده گرفته می شود که منجر به تعمیرات گران تر می شود.
نشتی دیفرانسیل عقب - معمولاً مشکلات ناشی از کم بودن روغن دیفرانسیل عقب است. نشتی دیفرانسیل
عقب مقصر است، چه در مهر و موم محور، مهر و موم پینیون (محل اتصال میل محرک)، یا درپوش دیفرانسیل
عقب. مایع قهوه ای روشن یا مایل به خاکستری روی زمین در قسمت پشتی کامیون شما نشانه نشت مایع
دیفرانسیل است. هزینه های تعمیر نشتی دیفرانسیل عقب بسته به اینکه آیا تعمیرات سبک مانند تعویض کاسه
نمد روغن یا تنظیم عکس العمل است یا اینکه نیاز به تعمیر اساسی و بازسازی دیفرانسیل دارید می تواند متغیر باشد.
انواع تعمیرات دیفرانسیل عقب
تعویض واشر دیفرانسیل عقب بدیهی است که هر چه تعمیر کمتر مزاحم باشد نشتی روغن دیفرانسیل عقب
قبل از ایجاد مشکلات دیگر است. تعمیرات مختلف نشتی روغن عبارتند از:
تعویض واشر دیفرانسیل عقب. پوشش دیفرانسیل عقب معمولاً سیلیکونی یا لاستیکی است و ممکن است
خراب شود و نشت کند. این ساده ترین راه برای تعمیر است - تنها چیزی که لازم است برداشتن پوشش دیفرانسیل
عقب، تمیز کردن سطح آب بندی و آب بندی مجدد پوشش است. همه چیز در کمتر از یک ساعت انجام می شود.
مهر و موم پینیون دیفرانسیل عقب. در جلوی دیفرانسیل یک یوغ است که به میل محرک متصل می شود. مهر و موم
اطراف یوغ می تواند در طول زمان نشت ایجاد کند، چه به دلیل سوراخ شدن لاستیک یا از سن بالا. تعمیر این کار ممکن
است کمی بیشتر طول بکشد زیرا باید یوک را برداشته، مهر و موم را باز کرد و یک مهر و موم جدید بدون آسیب رساندن به آن در جای خود قرار داد.
مهر و موم جانبی دیفرانسیل. این مهر و موم مانع از نشت مایع دیافراگم به ترمزهای عقب شما می شود. مزاحم
تر است زیرا شفت های محور باید برداشته شوند. مهر و موم های قدیمی که دارای نشتی هستند، قبل از اینکه کل
مجموعه در کنار هم قرار گیرند، بسته می شوند و مهرهای جدید با دقت نصب می شوند.
سایر تعمیرات دیفرانسیل عقب ممکن است به شرح زیر باشد:
تعویض بلبرینگ دیفرانسیل عقب. یاتاقان های جانبی و یاتاقان پینیون وجود دارد که می تواند گود یا خراب شود و
باعث ایجاد صدای دیفرانسیل عقب شما شود. این یاتاقان ها بخشی از تعمیرات اساسی دیفرانسیل عقب هستند
که برای تکمیل آن سه تا پنج ساعت طول می کشد.
تعویض دنده های دیفرانسیل عقب. هنگامی که دندانههای چرخ دندهها شکسته یا به شدت فرسوده شدهاند، باید
آنها را تعویض کرد تا صدا و احتمال خرابی از بین برود. این «قطعات سخت» پرهزینهترین اجزا هستند و تعمیرات فقط
یک مرحله بدتر میشوند.
تعویض کامل دیفرانسیل عقب اگر چرخ دنده ها "نارنجک زده" باشند، ممکن است مورد قابل نجات نباشد. در آن زمان
است که یک تعویض کامل دیفرانسیل عقب وارد می شود - محفظه، چرخ دنده، یاتاقان، مهر و موم و همه چیز.
هزینه های تعمیر دیفرانسیل عقب
بیشتر مهر و موم ها و بلبرینگ ها به تنهایی ارزان هستند. همراه با چند ساعت کار مورد نیاز برای تعویض آنها، هزینه
دیفرانسیل عقب معمولی تعمیر بین 200 تا 400 دلار است.
اگر چرخ دنده مورد نیاز باشد، این تعداد یک دسته می پرد. تعمیرات دیفرانسیل عقب که شامل یک مجموعه دنده جدید
می شود ممکن است 1500 دلار یا حتی بالاتر بین قطعات و نیروی کار برای تعویض آنها باشد. اینها از جمله قطعات گران
قیمت خودرو هستند. همانطور که می بینید، یک دیفرانسیل شکسته می تواند پرهزینه باشد.
هزینه تعویض دیفرانسیل عقب
اگر تعویض دیفرانسیل عقب تنها گزینه شماست، می توانید به دنبال یک مجموعه کارکرده کامل باشید. یک قطعه مستعمل
خوب با گارانتی مناسب بین 1500 تا 2000 دلار نصب خواهد شد. جایگزینی دیفرانسیل عقب با یک قطعه کاملاً جدید بالاتر
است و در کل حدود 3000 تا 4000 دلار است.
اگر به تعمیرات دیفرانسیل عقب اهمیتی نمی دهید یا این تعمیرات خارج از بودجه شما هستند، می توانید کامیون یا
شاسی بلند خود را بفروشید. برخلاف فرآیند فروش ناامیدکننده فروش خودروی آسیب دیده شما به صورت خصوصی،
کاربرین آسان و سریع است! به سادگی برای وسیله نقلیه خود در شرایط «همانطور که هست» قیمت درخواست کنید.
بر اساس اطلاعات و شرایط وسیله نقلیه شما، ما قیمت منصفانه ای را به شما پیشنهاد می کنیم. هنگامی که پیشنهاد
را قبول کردید، ما هزینه وسیله نقلیه شما را به شما پرداخت می کنیم و آن را تحویل می گیریم. هیچ هزینه ای برای
استفاده از خدمات ما وجود ندارد و برای خودروی خراب خود پول دریافت خواهید کرد.
https://carbrain.com/blog/rear-differential-repair
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0